مسافران آسمانی مسافران آسمانی ، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 26 روز سن داره

مسافران آسمانی

بازی روزگار ( پروفسور حسابی )

1392/2/15 20:24
نویسنده : عمه معصوم
1,114 بازدید
اشتراک گذاری

داشتم یکی از کتابای دکتر حسابی رو میخوندم در قسمتی از مقدمه کتاب ، نوشته زیر به نظرم خیلی قشنگ آمد، برای همین بخشی از متنش رو اینجا نوشتم تا هم دوستای نینی وبلاگیمون بخونن و هم در آینده شما گل پسرای عمه بخونید و در موردش تامل کنید... 

 

بازی روزگار


بازی روزگار را نمی‌فهمم...!

من تو را دوست می‌دارم ... تو دیگری را ... دیگری مرا ... و... همه ما تنهاییم...!

 داستان غم انگیز زندگی این نیست که انسان‌ها فنا می‌شوند، این است که آنان از دوست داشتن باز می‌مانند.

همیشه هر چیزی را که دوست داریم به دست نمی‌آوریم، پس بیاییم آنچه را که به دست می‌آوریم ، دوست بداریم.


انسان عاشق زیبایی نمی‌شود، بلكه آنچه عاشقش می‌شود ، در نظرش زیباست...!

 انسان‌های بزرگ دو دل دارند ، یکی دلی که درد می‌کشد و پنهان است و دیگری ، دلی که میخندد و آشکار است.

 همه دوست دارند که به بهشت بروند، ولی کسی دوست ندارد که بمیرد ... !

عشق مانند نواختن پیانو است ، ابتدا باید نواختن را بر اساس قواعد ، یاد بگیری و سپس قواعد را فراموش کنی و با قلبت بنوازی.


دنیا آنقدر وسیع هست که برای همه مخلوقات جایی باشد ، پس به جای آنکه جای کسی را بگیریم ،  تلاش کنیم جای واقعی خود را بیابیم.

اگر انسان‌ها بدانند ، فرصت باهم بودنشان ، چقدر محدود است ، محبتشان نسبت به یکدیگر نا محدود می‌شود.

عشق ، در لحظه پدید می‌آید و دوست داشتن در امتداد زمان و این اساسی‌ترین تفاوت میان عشق و دوست داشتن است.

راه دوست داشتن هر چیز درک این واقعیت است که امکان دارد از دست برود ...


انسان چیست... ؟

      شنبه : به دنیا می‌آید ...

          یكشنبه : راه می‌رود ...

              دوشنبه : عاشق می‌شود ...

                    سه شنبه : شكست می‌خورد ...

                            چهارشنبه : ازدواج می‌كند ...

                                   پنجشنبه : به بستر بیماری می‌افتد ...

                                                       و جمعه : می‌میرد ...

فرصت‌های زندگی را دریابیم و بدانیم که فرصت با هم بودنمان چقدر محدود است.

از دل‌نوشته‌های پروفسور حسابی
(پدر فیزیك ایران) 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

متین مامی ایلیا
16 اردیبهشت 92 11:39
خیلی زیبا بود و واقعا تاثیر گذار روز معلم و به مادر مهربون و زحمت کشتون تبریک میگم معصوم جون
متین مامی ایلیا
16 اردیبهشت 92 11:41
خیلی زیبا و تاثیر کذار بود
روز معلم رو به مادر بزرگوارتون تبریک میگم


ممنون عزیزم...برای خودم خیلی جالب بود خوشحالم که شما هم خوشتون آمده...
مامان امیر مهدی
17 اردیبهشت 92 1:21
خصوصی
مامان طاها
17 اردیبهشت 92 14:59
عالی و فوق العاده زیبا و پر محتوا بود من که حسابی ازش لذت بردم مرسی.


گفته های دکتر حسابی هست و خدا رو شکر که خوشتون آمد...
عمه ی امیرحسین
17 اردیبهشت 92 15:32
سلام عزیزم. چند باری اومدم وبتون ولی نمیتونستم کامنت بزارم. مطالب زیبایی بود.
ببوس کوچولوهای شیطونتون رو


ممنون عمه جون ، لطف دارید که بهمون سر میزنید
مامان ملینا و کوروش
19 اردیبهشت 92 11:06
سلام دوست عزیزم از اینکه به وبلاگ پسرم اومدی و کامنت گذاشتی ممنون. من شما رو لبنک کردم. از پست زیباتون هم خیلی لذت بردم


خواهش میکنم عزیزم ، با کمال میل شما هم لینک شدید دوست من
اتنا مامان نگین
19 اردیبهشت 92 12:56
خیلی قشنگ وتاثیر گذار بود .اسم کتاب چیه؟من کتاب استادعشقشو خوندم.بلطف واسم کتاب رو برام بگو.


خدا رو شکر که خوشت آمده...
راستش این کتاب به صورت فایل pdf از اینترنت دانلود شده و اسم کتاب رو ننوشته فقط اولش توضیح داده در مقدمه که در مورد دکتر حسابی و به نقل از ایشونه...
مامان آرشیدا کوچولو
19 اردیبهشت 92 15:24
دوست من امیدوارم در جریان باشید ... جمعه یه قرار نی نی وبلاگی بزرگ داریم . امیدواریم شما رو هم بتونیم ببینیم
معصومه عمه پرهام
20 اردیبهشت 92 2:10
سلام

متن بسیار زیبا و تامل بر انگیزی بود. ممنون

3 تا وروجک رو از طرف من ببوس عمه ی مهربون


چچچچچچچچچچچچچچچچچچشم عمه معصومه جون ، ما هم شما رو از راه دور میبوسیم عزیزم...
آرزو مامان نیکی
21 اردیبهشت 92 8:04
برای چندمین باره که این مطلب رو میخونم اما هر بار برام تازگی داره
دید یه فیزیکدان به زندگی اینقدر لطیف و زیباست که توش میشه غرق شد و زندگی کرد
ممنون از یادآوری دوباره ات


خواهش میکنم آرزو جونم...
باور کن فیزیک بر خلاف اسم و ظاهرش درس زندگیه...من که خیلی دوسش دارم...
مامان آرشیدا کوچولو
22 اردیبهشت 92 14:35

از دیدن عمه به این مهربونی خیلی خوشحال شدم


مرسیییییییییییییییی ، منم از آشنایی با شما و دیدارتون بسیار خوشوقتم عزیزم...امیدوارم این دید و بازدیدا ادامه داشته باشه...